Bojkot ribolovačke dozvole za 2013. godinu

Objavio on 06/01/2013

Poštovani ljubitelji ribolova, poslednjih dana 2012. godine ste sigurno čuli ali i videli na raznim ribolovačkim portalima i Facebook grupama i stranicama obaveštenje i poziv na bojkot ribolovačke dozvole za 2013. godinu. U 2013. godini to pitanje je još više dobilo na aktuelnosti. Po mišljenju određenog, a ne malog broja sportskih i rekreativnih ribolovaca u Srbiji, razlog za bojkot dozvole je nerealno visoka cena ribolovačke dozvole za 2013 godinu. Naime, osnovna cena dozvole, propisana od strane ministarstva, je 6000 dinara plus cena članarine koja je obavezna, a koju određuje svaki savez ili društvo posebno i nigde nije manja od 500 dinara. Tako dolazimo do bruto cene dozvole koja mora da se plati u rasponu od 6500 dinara pa naviše, najčešće između 6700 i 6900 a negde i preko 7000 hiljada dinara. Fakat je da je cena zaista ogromna, imajući u vidu uslove koji vladaju na vodama u Srbiji, zatim kada se na sve to doda i katastrofalno nizak životni standard, a pogotovu činjenica da to nisu krajnje cene dozvola već samo cene osnovnih dozvola i da se tokom godine ribolovci susreću sa plaćanjem i doplatnih dozvola za jako puno voda.
Kao osnovni problem i razlog zbog čega određeni broj sportskih i rekreativnih ribolovaca u Srbiji ne žele da plate ribolovačku dozvolu za 2013. godinu,  pozivajući na bojkot navode: Krivolov, nepostojanje zakonskih odredbi koje olakšavaju borbu protiv ribokrađe, uništavanje staništa ( zagađivanje, neovlašćeno kopanje šljunka iz reka, izgradnji brana bez ribljih staza …), neangažovanje policije u borbi protiv najtežih oblika ribokrađe i korupcije u vezi sa ribolovom, ilegalnoj prodaji ribe, neradu nadležne inspekcije, preskupoj dozvoli, sve većem broju doplatnih dozvola po sve većim cenama, ne postojanju dnevnih, nedeljnih i mesečnih dozvola po povoljnijim cenama, nepostojanju mehanizma da ribolovci pokažu nezadovoljstvo radom nekog korisnika ribolovnog područja i pokrenu inicijativu da se njemu oduzme pravo gazdovanja vodom, nepostojanje mehanizma da predstavnici ribolovaca učestvuju u kreiranju propisa i politike upravljanja, nametanju zakonske obaveze da se ribolovačka dozvola mora kupiti u mestu prebivališta, nepostojanju kontrole privrednog ribolova, nepostojanje prekida privrednog ribolova u vreme mresta riba, nepostojanje strategije upravljanja ribljim fondom u cilju obnavljanja ribljih populacija.
Kada se uzme sve u obzir, ovo svakako jesu ozbiljne pritužbe, ali koje nisu bez osnova, koje ukazuju na probleme koji se realno sreću na terenu. Zakon kaže da bojkot jeste legitiman vid borbe, ali ne i legalan, sem ako učesnici u njemu žele da bojkotuju i sam odlazak na pecanje. Pravo na pecanje po važećem zakonu se stiče isključivo kupovinom ribolovačke dozvole za tekuću godinu.
U suprotnom, svi moraju biti i upoznati sa činjenicom da će posledice kažnjavanja zbog nelegalnog pristupa pecanju, snositi sami ribolovci, jer u ovom dokumentu koji kruži internetom, ali i u svim ostalim koji se mogu videti, sem slobodne e-mail adrese otvorene kod slobodnog provajdera, ne postoji ni potpis ni pečat pozivaoca na bojkot, koji bi eventualno bio zastupnik u procesima koji se mogu povesti na sudu protiv prekršioca.
Ribolovački Portal Srbije, dakle, smatra da je “Bojkot” legitiman ali ne i legalan, način borbe protiv objektivnih problema sa kojima se susreću sportski i rekreativni ribolovci u Srbiji, sem ukoliko se oni koji odluče da bojkotuju dozvolu za 2013. godinu ne odriču odlaska na pecanje dok njihov bojkot traje.

Bojkot ribolovacke dozvole za 2013. godinu

Ukoliko još niste lajkovali stranicu Ribolovačkog Portala Srbije na Facebooku potražite nas OVDE.
Ukoliko ne pratite Ribolovački Portal Srbije na Twitteru, potražite nas @RibolovSrbija.

Šta Vi mislite o ovome, i da li ćete kupiti dozvolu za 2013. godinu?

Bojkot ribolovačke dozvole za 2013. godinu
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

75 Comments

  1. Zbog vas pecam zabe i konzerve

    20/01/2014 at 22:51

    Nije problem to sto kupujemo stapove i masinice za 100-200-300 evra, problem je sto MI NE ZNAMO gde idu nasih 6000 hiljada dinara za dozvolu. Ne poribljavate, ne pisete kazne riboubicama,mrezarosima ribocedomorcima! Kupujem dozvolu zadnjih 5 god, toliko i pecam uslo mi u krv sta cu. Za tih 5 god video sam samo jednom Ribocuvara koji mi je trazio dozvolu, imao sam je naravno kao i kilo babuski koje ne zanimaju nikoga… Pored mene su bili ljudi koji su u cuvarkama imali sarancice u LOVOSTAJU od 10-20cm sto je zabranjeno zar ne? Osmeh, kako je? Sta ima? U dobra rakija hajde bistro. Sta bre? Cekaj sta BRE? Meni se smeju kada vratim ribu u vodu… Par njih koje poznajem NAZALOST ne jedu ribu ali hrane macke i pse. Za 10 godina nasa deca i unicad pecace kao i ja sada, limenke,flase,zabe,Zmije, JEBENE MREZE i poneku ribicu. Pa hvala vam na svemu!!!

    • Ribolovački Portal Srbije

      Ribolovački Portal Srbije

      20/01/2014 at 23:16

      Da li je ovo “Ne poribljavate, ne pisete kazne riboubicama,mrezarosima ribocedomorcima!” upućeno nama sa Ribolovačkog Portla Srbije, ili gospodi koji su za to zaduženi?
      Ukoliko je njima svakako da Vas podržavamo u tome, kao i bilo koji vid borbe protiv krivolova, ribokrađe ili bilo čega drugog slično, uključujući i (ne)rad ribočuvarskih službi i loše gazdovanje večine korisnika voda, u šta se možete uveriti i ako malo bolje prošetate kroz ovaj sajt.
      Ukoliko se ovim komentarom ipak obraćate nama, sa žaljenjem moramo da konstatujemo da ste jako pogrešii adresu, najpre jer mi nemamo nikakve ingerencije niti se bavimo prodajom dozvola, poribljavajem , radom ribočuvarskih službi i/ili bilo čega sličnog, što je u nadležnosti nadležnog ministarstva, pojedinih ribočuvarskih službi i korisnika.
      A potom jer je rad Ribolovačkog Portala Srbije upravo usmeren ka borbi protiv svega onoga što ste Vi naveli u komentaru. I to od našeg nastanka 2010 godine.
      Prošetajte malo ovim sajtom i uverićete se u to.
      Srdačan pozdrav kolega i BISTRO !

      • Zbog vas pecam zabe i konzerve

        23/01/2014 at 20:16

        Naravno da nije upuceno vama kolege. Svako dobro i bistro vam uvek bilo!

  2. Janjo

    05/12/2013 at 19:57

    Pre svega zelim da pozdravim sve kolege kojima je izlazak na vodu i ribolov zadovoljstvo a ne izvor zarade po svaku cenu.
    Upravo sam se vratio iz “JAKO USPESNOG RIBOLOVA”,posle 6 sati provedenih na vodi upecao sam svega 3 ogromne mrene od 10-12 cm koje sam naravno posle zalosnog pogleda vratio u vodu razmisljajuci sta li ja zapravo trazim na ovoj mrtvoj reci koja se zove Zapadna Morava.A da ironija bude veca u 16,45 casova dolaze 3 gospodina lovocuvara koji su doduse bili korektni uz obavezno pitanje “gospodine znate li do kad je dozvoljeno pecanje na ovim vodama”.Ma naravno da znam do kada je dozvoljeno nego da vas pitam znate li vi gospodo da vam na to i tom mestu vec 7 dana za redom 20 ljudi grabulja skobalja i da sam cak video vase kolege koji navodno dolaze u kontrolu i nista ne preduzimaju.Pa se evo i ja kao velika vecina vas pitam,gde se mi to nalazimo i kome i zarad cega placamo dozvole koje uzgred budi receno nisu ni malo jeftine,pogotovu ako je istina za cenovnike po Evropskim drzavama koje sam procitao u prethodnim komentarima.
    Ne tvrdim cak ni da su svi ribolovi cvecke,ima tu svakakvih ljudi,sklonih svemu i svacemu,ali zar nije posao tih koji rade kontrolu ribolova i za to primaju novcanu nadoknadu da im stanu na put.Pa ne ocekuju valjda da se ja fizicki obracunavam sa 20 krivolovaca (a za mene je grabuljanje oblik krivolova)a da se kospoda ribocuvari maltene ljube sa polovinom njih A KAO VRSE KONTROLU.Licno sam bio prisutan tom dogadjaju na reci Zapadnoj Moravi 4.11.2013 godine u popodnevnim casovima i nikom nista.Strasno da ne moze biti strasnije a sto je jos gore ta ribocuvarska sluzba ni jednom od tih Nazovi ribolovaca nije trazila dozvole na uvid a kamo li izvrsila pregled ulovljene ribe A TU SE BOGAMI IMALO DOSTA TOGA VIDETI.Pogotovu nacin na koji je ulovljena.
    To nas dovodi do toga da (ribolovci po svaku cenu) rade u dosluhu sa podmitljivim nesposobnim i nestrucnim ljudima koji sebe nazivaju ribocuvarskom sluzbom i ne preduzimaju radnje i mere za koje su angazovani i placeni.
    Ne sumnjam da postoje savesni i posteni ljudi koji se bave ovim poslom ali ih je toliko malo kao i nas savesnih ribolovaca koji kad vrate ribu ispod mere budu ismejani od onog sto u cuvarku gura sve sto zakaci na udicu ili vise udica.
    Istina je da se takodje vrlo malo vodi racuna o ribljem fondu nasih zatrovanih i zagadjenih voda,pa se plasim da nasa deca i deca nase dece nece imati i pored volje i zelje da se bave ovim vidom rekreacije i sporta.Zato apelujem na sve ribolovce,bilo da se bave sportskim bilo privrednim ribolovom da razmisle malo o tome,jer ne postoji ribolova od danas i samo za nas-Ostavimo nesto i pokoljenjima iza nas.
    Takodje se u potpunosti slazem da je cena ribolovacke dozvole od 6000 RSD vrevelika pogotovu za prosecnog gradjanina ove nase jadne Srbije,ali bih pristao na nju kada bi to bila jedinstvena cena na svim vodama u Srbiji bez ikakvih gluposti poput dnevnih doplatnih dozvola I KADA BI U TIM VODAMA IMALO PO NESTO DA SE ULOVI.
    Ja nisam od onih kojima je stalo da ulove kako citam 18 kg ribe za jedan dan,tu je namera ocigledna (jer sta ce jednom ribolovcu tolika kolicina ribe u jednom danu osim ako nema porodicu od 10-15 clanova koja jede iskljucivo ribu svaki dan).Ja bih se zadovoljio da bar jednom sedmicno ulovim par kilograma bilo koje ribe ali je to u ovim uslovima misaona imenica.
    Sto zbog naseg nehumanog odnosa prema zajednickom dobru sto zbog nevaspitanja i nekulture a u sve vecoj meri i zbog ekonomskog interesa sve veceg broja ljudi koji ne zasluzuju da se nazovu sportskim ribolovcima.
    Nesto se po ovom pitanju mora uciniti u sto skorijem vremenu inace mi koji voliko vodu,izlazak na nju i kojima je ribolov u dusi uskoro necemo imati gde da odemo.
    POZDRAV ZA SVE SPORTSKE RIBOLOVCE I POSTENE RADNIKE RIBOLOVACKIH SLUZBI (ove ostale ne zelim ni da pominjemjem jer nisu vredni ni jednog pritiska tastature).Ucinimo nesto sada da bi se radovali sutra kada izadjemo na bilo koju vodu u Srbiji.
    DO TADA pa makar ovo bila moja pusta zelja BISTRO!!!!!

  3. Petar Blagojević

    03/08/2013 at 02:30

    Želim da prokomentarišem i komentar ribočuvara o tome kako se ribolovci ponašaju na vodi. Tačno je da mnogi ribolovci grabuljaju ribu, ali to je pre guranje za ribu (pretpostavljam da se misli na skobalja i mrenu na Moravi u zimskim mesecima, što inače ne znam kako funkcioniše jer nisam lud da se mrznem za mrenu (prosek 200 grama) i skobalja. Tačno je i da mnogi trče čim se vode poribe, i da hvataju šarančiće ispod mere, sve veće od dvesta grama pod obavezno trpaju u čuvarku. Ja ga samo pitam zašto je to tako? Zar to ponašanje ribolovaca ne pokazuje samo i jedino koliko su isti željni bilo kakvog ulova. Tako se neće ponašati nijedan Nemac, Finac, Francuz, Italijan, Englez. Zašto? Zato što bi bilo smešno i apsurdno da se tako ponaša. Kada kod nas bude savršeno normalna i uobičajena pojava da prilikom svakog pecanja na omiljneoj mu i pristupačnoj vodi ribolovcu udare najmanje tri šarana, pet štuka, dva soma, četri smuđa, šta već juri i voli da peca, budite uvereni da će i naši ribolovci vraćati ribu u vodu (jer, ko sve to da nosi kući) i da više niko nikada neće grabuljati skobalja i mrenu zimi. Neće biti posečenih stabala, neće biti kutija za crviće, neće biti ničega od onoga što se ribolovcima zamera. Koliko se poribljava tolika i da bude cena dozvole. Poribljava se simbolično od para za dozvole, molim, jedino je logično da simbolična bude i cena dozvole. Ove cene koje se traže za dozvole su apsurdne, i svi će na kraju pecati bez dozvola. Međutim, više je nego prosto okončati bojkot ribolovaca. Recimo, samo hiljadu Kragujevčana izvadi dozvolu od 70 eura, koliko se tražilo ove godine. Molim lepo, pola za poribljavanje, pola za čuvare i lepo ćemo se slagati. Znači 35000 eura u šaranima, štukama, smuđevima, somovima, a može malo i u deverikama i babuškama da se ubaci u ona dva jezera u Kragujevcu (onda bi u jezeru bilo riba na ribi riba, pecanje baci vadi, koja hrana, mož da pecaš šarane na viršlu, na stiropor), 35000 eura čuvarima kao obezbeđenje da niko ne može da peca bez dozvole, ama ni minut, jer kontrala od 35000 eura može da očekuje i rad u tri smene, i dozvole će se vaditi. Verujte, da ubacite 35000 eura u kragujevačka jezera, dakle, pola od dozvola, mnogi bi vraćali ribe u vodu, jer, kuda sa tolikom ribom. A ako ribolovci i ne vrate ribu, šta vas zabole, ljudi su dali pare da se to poribi. Sledeće godine opet 50000 eura čuvarima (jer,broj dozvola će se povećati u skladu sa time koliko se bude pročulo da ima ribe i da niko ne može ni da prismrdi bez dozvole za pecanje jer čuvar odmah stiže i kontroliše), 50000 eura riba da se ubaci u jezero, i sve štima savršeno.

    Dakle, pola od uplaćenih dozvola dajte za poribljvanje i nemojte se sekirati ako ih ribolovci i nose…jer, biće ribe kao blata pa će im vremenom dosaditi. Ovo poribljvanje idi mi dođi mi sa petsto šesto kila riba ovde onde ne pije vodu. Mora da se poribljava tamo gde se dozvole vade i da se traže 24 sata dnevno…ako ćete 70 eura za po dozvoli.

    U stvari, tada bi ste mogli da tražite i 300 eura, svaki zagriženi ribolovac bi je izvadio, makar leba ne jeo. Zar ne kapirate da niko nije blesav da Vam daje ovolike pare za dozvolu kad treba sedeti dva meseca na vodi da se nešto valjano upeca. Koji crnih 70 eura? Zašto, i zbog čega? Zbog udruženja. Mnogo nas zabole za udruženja? Zbog Vaših plata? I to nas zabole – kad to pa tražite dozvole? Zbog praznih priča o ovome i onome. Gluposti. Kolika će cena biti sledeče godine? Ko još o tome i razmišlja?

  4. Petar Blagojević

    03/08/2013 at 00:47

    Dopao mi se članak, i želim da prokomentarišem, sa zakašnjenjem. Ribolovac sam od najranijeg detinjstva, tako da se više i ne sećam koliko dugo vadim dozvolu. Za ovih četrdesetak godina dozvolu nisam vadio samo jedne godine, kada sam ciljano pecao samo na jednom jezeru gde dozvola nije ni važila ( voda komercijalnog tipa, koju su za dve tri godine upropastili). Elem, sigurno sam bar 35. godina vadio dozvolu. Međutim, zadnjih pet šest godina odista sam se osećam kao idiot kada je izvadim, i 2013. godine je nisam vadio. Zašto sam se osećao kao idiot. Imam realne mogućnosti da pecam jedino na jezeru Gruža, i na Moravi ( za dalje se nema para i dozvola kojom mogu pecati bilo gde mi ne znači ništa, kao ni ogromnoj većini ribolovaca). Može da priča ko šta hoće broj traženja dozvola od strane čuvara na ove dve vode zadnjih pet godina je bukvalno nula, i realno, od kada su počeli da lupetaju ove besmislene cene dozvola jeo sam se ko mlad mesec kad izvadim dozvolu, jer, relno, šta će mi dozvola, sem da nemam strah da mi uzmu štap koji sam na jedvite jade nabavio (nabavljao sam dosta skupe štapove, koji, realno, sada nisu tako skupi). Prošle godine sam, recimo, tokom leta išao na Moravu 20 tak puta tokom leta, na mestu gde postoje mogućnosti da mi traže dozvolu, i bukvalno niko nije dolazio. Za svojih tridestak godina odlazaka na Moravu dozvola mi je tražena najviše pet puta, i to je fakat. Na Gruži bukvalno se više ništa ne može uhvatiti, i niko i ne peca. U zadnjih pet šest godina verovatno sam išao na Gružu pedesetak puta, na ona dva mesta gde sam još mogao da priđem a da ga nisu ogradili žicom ( mada več dve godine nema ništa) i niko mi nikada nije tražio dozvolu. Dozvolu za pecanje više nikada izvaditi neću, a iz sledećih razloga:

    1. Mogu da pecam samo na Gruži i na Moravi, najviše dvadesetak puta godišnje, jer, za više nema se para ( i to dvedeset je previše).
    2. Da bi upecao ribu a da ona ima dva tri kila moram ići samo na Moravu, bacati samo dubince, i ako budem uporan udariće mi neki šaran (SVE NA IZUZETNU MUKU). Ako me neko od meštana vidi da sam ga upecao više na to mesto neću pecati, ili ću bar svaki drugi put izvisiti za mesto, a mene košta sam odlazak. Dakle, treba naći mesto izuzetno zabačeno i sakriveno da bi se uopšte nadao šaranu..ima…ili zasesti na to jedno izabrano mesto dvadeset dana, što mi ne pada na pamet-ali ne zato što se bojim čuvara, znam da neće doći ni jednom, već zato što ne želim da se maltretiram.
    3. Pouzdano znam da upravo oni koji žive blizu mesta pecanja i koji mogu ići svaki božji dan a da ih izlazak na vodu ništa ne košta nikada ne vade dozvole, jer, oni najbolje znaju da čuvari nikada ne traže dozvole. Za cenu dozvole mogu kupiti grdan probor kod Kineza, pa sve da ih čuvari nekada i nahvataju, ono jednom dvaput kad se reše da obiđu vodu. Dakle, onaj kome je voda jako blizu, promeni pribor jednom u tri godine ako ide svaki božji dan na pecanje, i mnogo ga zabole da vadi dozvolu za koju može kupiti dva kompleta pribora. Ako baca blinker, ili juri samo klena, odnosno, ide peške daleko od auta, koj će mu moj dozvola – čuvari ga na reci nikada neće uhvatiti.
    4. Nisam toliko lud i blesav da na dalje plaćam dozvolu po istoj ceni kao onaj ko živi veoma blizu vode do koje ja moram da platim da odem, sem ako ta cena nije simbolična, recimo, ne više od 1000 dinara godišnje.
    5. Nisam toliko blesav da platim dozvolu 7000, još 1000 za svako pecanje, i da satima tražim bilo kakvo mesto jer su sva dobra mesta zauzeta od strane kampera i vikendaša koji kampuju na vodi od aprila do novembra, a bogami i zimi redovno obilaze svoja mesta da bacaju mreže.
    5. Kod Kineza mogu i ja da kupim karbonac od pet metara za 2000, da ostaviš auto deset minuta pešačanja od vode, i da pecam na Moravi narednih deset godina, a da je verovatnoća da mi čuvari traže dozvolu ravna nuli. I onako je svo to zamlaćivanje sa probanjem šarana i soma postalo čisto glupiranje, meštani koji naprave po dvesta izlazaka na vodu u toku godine uhvate po pet šest komada, najviše deset.

    Toliko. Može se o ovoj temi komentarisati satima na ovaj ili onaj način, no ja mogu da govorim samo za sebe. Dozvolu ću izvaditi sledeći put kada njena cena bude simbolična, ne više od 1000 dinara. Sve ostale priče su najobičnije priče. Bojkota vađenja dozvola zapravo i nema, to je čista izmišljotina, jer vađenje dozvola je zadnjoj deceniji u nas uvek bilo, realno, volentersko. Stotine hiljada ribolovaca će ponovo izvaditi dozvole kada njena cena ponovo bude simbolična, i to nijedna priča za malu decu neće promeniti. Većina ribolovaca jedva nakrpi novac da ode na jedno pecanje, uglavnom da se razonodi, ili da upeca neko kilo bele ribe sa nazivom babuška ili skobalj, a od njih se očekuje da izvade dozvolu koja staje sedamdeset eura. Svašta?

  5. iso

    23/07/2013 at 17:28

    Zivim u Italiji i godisnja dozvola je 55 evra, a na moru se peca besplatno, samo treba da se upises ( registrujes) preko interneta, i nema nikakvih problema. Pravio sam za godisnji dozvolu kod nas , ali za dve nedelje godisnjeg u augustu nemam nameru da pravim dozvolu po ovoj ceni.

  6. SENKO

    17/07/2013 at 16:03

    Slucajno da se raspitam o Dozvolama naidjos na ovaj clanak, i ove cene, Da kazem, ja zivim u Holandiji, inace par puta godisnje ipak dolazim kod Roditelja i reko odvojicu nekoliko dana za pecanje, pa i da dozvolu imam. Moram reci da su cene stvarno bezobrazno skupe za taj standard, kod nas tamo, Evo ovamo u Holandiji kosta 35 EUR to je i clanarina i sve u jedno . Pa mislim da se vidi razlika.

  7. Mich

    20/05/2013 at 21:40

    A,sta da kazemo mi sa juga Srbije,u juznu Moravu ne mozes da nadjes ribu ni za lek,treba ti 200 e za prehrane i gluposti da bi upecao nesto,a da ne pricam za ribokradice,mrezice i mrsilice na svaka dva metra,jos sada se vise i ne kriju,nemamo gde da odemo da pecamo i treba da mu platim 6000 din. Pa odakle i zasto ? Sramota,treba da se organizujemo i jbg,uzdrzacemo se da ne idemo na pecanje,ali nema ni oni plate da primaju,nece imati odakle,pa neka idu da traze platu od krivolovaca . . . !!!

  8. BORIVOJE

    26/04/2013 at 21:43

    POSTOVANE KOLEGE RIBOLOVCI,

    ZA OVU SITUACIJU SA CENOM DOZVOLE KRIVI SU SVI RIBOLOVCI, JER SU NEORGANIZOVANI. DAVACETE NOVAC KOLIKO POTRAZE BIROKRATE, SVE DOK SE NE ORGANIZUJETE.DOZVOLU KUPUJEM OD OSNOVNE SKOLE,A IMAM 55 GODINA.PRIPADAM UDRUZENJU RASINA KRUSEVAC.
    DA SE NEBIH PONAVLJAO, DOSTA JE RECENO. ALI PAZITE OVU SITUACIJU, NA JEZERIMA I REKAMA, SLOBODNE DRZAVE SRBIJE. NAPRAVE VIKENDICU, KUCU I SL. PORED VODE, RAZVUKU 10 STAPOVA ZA CEK, I ODU UNUTRA DA GLEDAJU TV.NESMES DA GA UZNEMIRAVAS COVEK IZASAO NA VODU, VADI ORUZJE.
    NA SREBRNOM JEZERU NESMES DA PRIDJES UZ DUNAV JER JE PRIVATAN POSED,A TREBALO BI DA JE 9 M OD VODE VLASNISTVO VODOPRIVREDE.
    PA GDE DA PECAMO ZA NEKU GODINU. PA ZAR TO NIJE DIVLJASTVO, BEZAKONJE.
    KOME BRACO PLACAMO DOZVOLU. ZABRANILI SU SKOBALJA OD 15.4 DO 01.06.
    PA SKOBALJ NE JEDE KAD SE MRESTI,KAO NI DRUGA RIBA, NJU GOSPODO NESTODRUGO INTERESUJE. TO SVAKO DETE PORED MORAVE ZNA, MINISTARSTVO NAZALOST NEZNA.
    ZATO, ORGANIZUJMO SE. CEKAMO KARADJORDJA MEDJU RIBOLOVCIMA,

    BISTRO.

  9. more

    22/04/2013 at 13:07

    Ljudi, dozvola za ribolov na moru u Crnoj Gori kosta 15 evra godisnje.

  10. cobe

    18/04/2013 at 10:14

    kovilj slajz sedim pecam preko puta kafana dva ribocuvara sede piju pivo a sa desne strane uz obalu njih troica sa kosarama na razmaku od tri metra idu i peglaju i to se sve desava u podne a gos.riboc. ne mogu ni da izgovorim katastrofa i tako gde god da odem svugde ista pesma na sveticevom jezeru izvukli dva km. mreza dva kilometra

  11. Srećko Dukić

    26/03/2013 at 16:53

    Poštovane kolege pecaroši,
    po mom skromnom mišljenju, ne postoji ni jedan razlog za kupovinu dozvole. Ovima koji ubiru novac od dozvola, verovatno i odgovara ovakva situacija. Ove godine će moći na miru, ničim ometani, da razvlače svoje mreže i koriste sve ostale rekvizite za izlovljavanje ono malo ribe koje još ima u vodi. Neće im smetati ono “dosadni” pecaroši sa obale, koji nemaju ni malo razumevanja za njihov “posao”.
    Predlažem da se dogovori dan kada ćemo svi izaći na vodu i pecati baz dozvole. Umesto da plaćamo kazne, idemo u njihove zatvore… Pa ko duže izdrži. Od mirnih protesta ovde nikada nije bilo ništa, pa neće ni sada.
    Pozdrav svima.

    • Mladi Pro Ribolovac

      16/05/2013 at 22:53

      NE MO GU DA VE RU JE M! Ovde kod mene UNISTAVAJU SARANA sa mrezama JOS KADA JE SADA U MRESTU….!!!!!!!!!!…ZOVEM POLICIJU KAZU ZOVI CUVARA a cuvara NEMA.SARAN baci oko 500.000 KOMADA IKRE.To moze da NAHRANI 1/4 BEOGRADA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A ONI PRAVE OD NJIH BRASNO za SVINJE.

      • Ribolovački Portal Srbije

        Ribolovački Portal Srbije

        17/05/2013 at 02:10

        Gde je to kod tebe? U kom mestu? Na kojoj vodi?
        Slikaj, snimaj, pošalji nam taj materijal sa kratkim opisom, kako bi mogli da napišemo i objavimo članak o tome na portalu, kao što i objavljujemo svaku priču sa sličnom tematikuom, ukoliko je utemeljena dokazima u vidu slika i/ili video materijala.
        Pozdrav !

  12. pecaroš u invalidskoj penziji

    18/03/2013 at 23:38

    svake godine vadim dozvolu po punoj ceni i ako imam pravo na dozvolu od 100 dinara(godišnje).prodavci dozvola tobož pošteni pa kažu nemamo te nisu nam poslali.sram ih bilo obični lopovi i secikese.potpuno podržavam bojkot.

    • Petar Blagojević

      03/08/2013 at 03:06

      Penzioneru, to je ništa. Bio sam pristan, ranijih godina, kada je predsednik udruženja invalidu naplatio punu puncijatu cenu dozvole, praveći se da ne zna da invalidi imaju prava na besplatne dozvole. Posle mu je vratio pare, sutradan kada se ovaj žalio, ali mu je uzeo čitavih 1000 dinara poradi udruženja, na šta takođe nema pravo. Pobogu, ako postoji razlog zbog kojeg nikada ne treba izvadite dozvole po ovoj ceni to je onaj zbog onog dela koji ide za udruženje. Na dozvoli ne piše dozvola za rad udruženja i uzdizanja životnog standarda predsednika udruženja, niti piše dozvola za plate ribočuvara, niti piše dozvola za sedenje pored vode sa leve ili desne strane žice ili šatora “vlasnika” placa koji je razvukao deset štapova, niti piše dozvola za gledanje mase ribolovaca bez dozvole kako pecaju a niko ih i ne kontroliše, niti piše dozvola za neometano gledanje kako se bez problema razvlače mreže, niti piše dozvola za gledanje kako ribočuvari traže mreže jedino zato da bi iz nje povadili svu ribu i prisvojili i mrežu i ribu, ribu radi prodaje a mreže kako radi prodaje tako i zarad uvećanja svojih procenata mreža u jezeru ili reci, niti piše dozvola za držanje štapa u ruci ukoliko si negde u blizini vode, niti piše dozvola za pecanje velikog broja cvreglana, nego piše dozvola za pecanje, iliti ribolov. Piše dakle, dozvola za ribo lov, a ne dozvola za ribo radovanje i slikanje za facebook kad uhvatiš par komada od po pola kila.

  13. пипец

    14/03/2013 at 09:53

    риболовно подручје резервата природе увац. увачко, златарско и радоињско језеро. газдовање нула. рибочувари пошаст. риболовци куга и колера. притоке у којима се мрести поточна пастрмка опустошене, нема ни ракова а не риба. младица изловљена. смуђ, који није аутохтона врста насељен, апсолутна инвазија на штету аутохтоних врста. у увачко језеро убачен сом, урадили чачани идиоти. 5000 дозвола,плус 3000 доплатна. хмммм…. није много, да се ради како треба.

  14. Dragan

    10/03/2013 at 20:08

    Citajuci ove komentare mogu samo da se pridruzim i to na zalost svih nas.I kod mene u Pancevu na zelenoj pijaci u ribarnicama prodaju ribe ispod svake mere.Smudjarke od 20 cm,somcice male stuke…Niko to ne sankcionise a izlov je toliko porastao da i alasi sa mrezama vise nemaju ulova barem kao nekada a o nama sa stapovima i da ne govorim.Sica i to ona teska.Nas ribocuvar Steva je vadio mreze ali uzalud mu trud.Sada juri ribolovce koji nemaju dozvolu a kosta ko sv.Petra kajgana.Ja je nisam vadio niti imam nameru a i na vodu pitanje je dali cu izaci.

  15. branko

    25/02/2013 at 10:38

    stanujem pored pijace na vidikovcu (Beograd),na ulasku u pijacu profesionalni alasi imaju svoju veliku drveu tezgu gde tokom cele godine prodaju svoj ulov.ne postuju zabrane zbog mresta ,riba je 80 posto ispod mere, smudjevi oko 20cm ,smovi oko 30cm,pune gajbe.Toliko o profi alasima.

  16. srba

    16/02/2013 at 21:16

    Šta u ovoj državi funkcioniše osim pljačke naroda i bezakonja?
    Na Floridi je dozvola manje od 15 dolara godišnje, a baš bih voleo da vidim da neko tamo zabaci neki zabranjen alat.
    Ribočuvari bolje da ćute jer jedu lebac koji nisu zaradili.
    I hvataju jadnike na kojekakve fore.
    Ni po kom osnovu ribočuvar nema prava da legitimiše niti primenjuje silu prema nekome, a kamoli da mu zaplenjuje alat.
    To što piše u zakonu o vodama da na to ima prava je u suprotnosti sa drugim zakonima, što samo govori koliko su nam i zakonodavci ozbiljni. U ovoj zemlji sme samo policija da legitimiše i privremeno oduzima imovinu.
    Lopovi to znaju i zato ih ribočuvari zaobilaze u širokom luku jer od policije slaba vajda.

  17. Attila - Subotica

    15/02/2013 at 21:40

    Čitajući Vaše komentare za bojkot, i ja bih voleo da napišem par rečenica:
    1.U vezi sa priborom od par stotinak evra: Ja godišnje uspem 10-15 puta da odem na vodu, jer svi mi moramo da radimo. Retko vidim skupe pribore, 90% nas peca sa jeftinom opremom ili sa kvalitetnom od pre 20 godina.
    2.Mislim da pecaroši ne uništavaju riblji fond, jer mi više hranimo ribe, nego što vadimo iz vode.
    3. Mi smo primetili organizovano grupu ribokradica, zvali policiju, odgovor je bio, da oni nemaju ovlašćenje za to.
    Pitam Vas kolege, da li neko zna nekog ko ima uvid po trošenju sredstava od kupljenih dozvola?
    Za ove prazne vode i ja mislim da je dozvola skupa. Sve dotle dok tu ne bude reda ni ja neću vaditi dozvolu.
    U vezi ribočuvara imaju oni svoje šefove, nek on njih kontroliše!
    Pozdrav!

  18. rasa

    10/02/2013 at 13:03

    Pazljivo sam pratio vasu prepisku i mislim da ste svi vi manje ili vise i pravu. Postoje i takozvani nesportski ribilovci o nesavesni ribocuvari.Ne zelim da ulayim u polemiku sa vama ali me brine sto malo vas spominje inspekcijske sluzbe i sudstvo ali da ovo ostavimo po strani.
    MIslim da je jedino resenje da se vrate korisnicke dozvole pa bi onda dobri upravljaci voda dosli do izrazaja. Ovakvim zakonskim resenjem, kakvo je sada, nesavesni upravljaci daju visoke proviyije distributerima a ob brizi za veode i ribe u njima ih nije briga. O ceni dozvole ne bih da diskutujem jer znam da su i sami upravljaci bili iznenadjeni visinom cene doyvole ali na to nisu mogli da utixu. Obrazlozenje nadleznog ministarstva je bilo da cena dozvola nije vise godina menjana pa je to razlog drasticnog povecanja cene.

  19. Mire Valjevo

    10/02/2013 at 12:49

    Sada mi je 63godine.Pecaros sam od ranog detinjstva i redovno sam kupovao dozvolu do ove godine.Odrastao sam na reci Kolubari gde sam i naucio da pecam od starijih ribolovaca.Tada je bilo mnogo vise ribe,reke cistije i nezagadjene.Sada retko pecam na Kolubari,ali odlazim na Drinu gde pecam.Svi mi znamo da taj odlazak skupo kosta,inace zivim u Valjevu,ne racunajuci opremu uz razna kidanja udica,varalica pa i lomljenje stapova. Ne znam da li je neko obilazio donji tok Drine koji svake godine menja pravac zahvaljujuci kopacima sodera? Iz godine u godinu ribe je sve manje a poribljavanje nikakvo.Bio sam prisutan kad ribocuvar uzima stap starijem ribolovcu jer nema dozvolu,koji je dosao da se malo rekreira. A u tom momentu Drinom idu strujarosi,sa mrezama, senkerima a ribocuvar ne reaguje. Pa pitam ko ugrozava riblji fond,pecarosi sa jednim stapom ili oni, strujarosi. Sve se slomi na postenim ribolovcima. Pridruzujem se bojkotu za ribolovacke dozvole,i 3000din je mnogo za dozvolu, za ovakav odnos ribocuvara prema zastiti reka i ribe. Ovo je jedan od primera koji se desavaju na rekama. Mogao bi napisati citav roman o lovu i krivolovu s kojim sam se susretao odlazeci na reku. SVI RIBOLOVCI SU NA NEKI NACIN POTENCIJALNI CUVARI REKA. Desavalo se da smo zvali ribocuvare, miliciju zbog ribokradica pa smo sad verovatno nagradjeni cenom dozvola.

  20. Era

    08/02/2013 at 18:44

    Na jezeru Vrutci kod Užica je ne samo prošle već zadnje tri godine vršeno sistematsko izlovljavanje ribe od strane ribočuvara i korisnika ribolovnog područja ” SPDA ECOLOGIC D.o.o Čačak” pod nazivom “sanitarni izlov” koji im je omogućen od strane ministarsva. Naravno je se ta riba našla u ribarnicama u Čačku i Lučanima. Još gora situacija je na Ribničkom jezeru gde su udruženim snagama ribočuvari i ribokradice bukvalno očistili jezero za više od dvadeset izlazaka na vodu uhvatio sam samo jednog šarana i to ispod mere, valjda se jadnik provukao kroz ribočuvarsku mrežu. U najgoroj situaciji su ribolovci Zlatiborskog okruga koji pored ribokradje njihove ribe, sa voda koju su godinama poribljavali od svojih primanja, od strane korisnika ribarskog podrucja ” SPDA ECOLOGIC D.o.o Čačak” i nemogućnosti da išta urade moraju da plate i posebne dozvole za kategorisane vode kojih ukupno u Srbiji ima 16 od kojih je 8 u Zlatiborskom okrugu tako da nas dozvola za ribolov košta i preko 20 000 dinara.Moram da napomenem da CILJ PREDUZETNIKA NIJE ZAŠTITA RIBOLOVNIH VODA VEĆ PROFIT I ZARADA. Iz tih razloga BOJKOT inače ako niko ništa ne preduzme ja idem na pecanje ispred opštine pa neka vide šta će samnom, naravno pozivam sve ribolovce da to isto urade u svojim gradovima i da mi se pridruže ZAJEDNO SMO JAČI BOJKOT

    • VEGLER CA

      16/02/2013 at 17:14

      Slazem se sa EROM u potpunosti.Ja imam 43 god.na vodi sam od svoje 10 god. poznata mi je situacija na svim vodama u okruzenju.Naime nesto bih rekao o jezeru MEDJUVRSJE kod Cacka.Otkako je TURISTICKA ORGANIZACIJA CACAK preuzela jezero Medjuvrsje krenulo je naopako.Nista ne preduzimaju po pitanju poribljavanja,zastite ribljeg fonda u samom jezeru,zastita od mrezarosa jednom recju RIBOKRADJE.TRAZE doplatu 3000 dinara.ZASTA 3000 din.verovatno da neko puni svoje dzepove.Nemoze se pecati od silnih VIKENDICA i tu niko nista ne preduzima.Ja sam revoltiran sa cenom ribolovacke dozvole.Dokle vise ovo bezakonje.A kad dodje ribocuvar da pregleda ulov i dozvolu toliko su neljubazni,tako da kad camcem dodju do obale poplase i ono malo ribe sto ima.I ja se prikljucujem bojkotu.

      • Petar Blagojević

        03/08/2013 at 04:07

        I Gruža je počela da propada od kada su je preuzeli Čačani. već se prve godine osetilo. Odjednom je, nakon decenija bukvalnog rasturanja babuške na Gruži ( prosek preko deset kila za pet šest sati pecanja, sa dva cigankara, kada neće tri do pet kila, kada radi 15-18 kila, nije bilo ni na nivou teorije da uhvatiš manje od tri kila ako si uole upućen u pecanje) počelo da mora da se ide desetak puta da je nagaziš da hoće da radi. Tada se nekako otkrilo i da na Gruži ima i velikih somova – to niko nije ni znao, je l kako da zna. Nakon samo deset godina teško da ćete videti nekoga da peca na Gruži. Što se tiče traženja dozvole taj film sam za zadnjih deset godina gledao svega dva ili tri puta.

  21. Mane Branja

    07/02/2013 at 20:32

    Iz gore navedenog zaključujem: sportski ribolovci treba da osnuju sopstvenu političku stranku i na taj način legitimnim putem zaštite svoje interese. Verujem da bi bar oni glasali za partiju sebi blisku. Ili, zašto ne, formirati Sidikat sportskih ribolovaca (SSS)…

    I druga stvar: uloga i značaj Udruženja sportskih ribolovaca ! ???
    U Udruženju (prodavnica: oprema i mamci)bejah i kupih dozvolu i to je sve. Nikada me niko nije pozivao na neke sastanke ili akcije, ne dobih sem evidencije ulova nikakva uputstva o pravilima sporstskog ribolova niti o vodama za koje dozvola važi. Nekakvu prezentaciju, godišnju skupštinu, proslavu… sem članarine koju sam platio ništa sentimentalno nema medju nama.

    Ribočuvare znam samo iz pecaroških priča, da se ta vrsta nekada davno, ali vrlo retko pojavljivala i u našim krajevima.

    Kupiti ili Ne Kupiti pitanje je sad…

  22. triton

    02/02/2013 at 21:14

    Najvece ribokradice na jezeru Vrutci kod Uzica su ribocuvari, na celu sa Ariljcem.

  23. som

    28/01/2013 at 20:14

    Sretno sa prodajom, ako imate uopste kome da prodate.Bruka i sramota.

  24. Giska

    25/01/2013 at 17:16

    Ribocuvar je u pravu 100% ! “sportski ribolovci” (cast izuzecima) nakon svog boravaka na vodi ostavljaju “dar-mar” za sobom ! Kuci se odnosi skoro sve sto se ulovi (sarancici,somici…) kakva zabrana,kakva mera ! Mesto retko ko pravi ili odrzava,ali ce zato “moralni pecaros” vrlo rado sesti na cisto i odrzavano mesto ! Dozvolu kupujem svake godine (platim i mirno spavam) ! Mada ima dosta propusta od strane “vode vojvodine”,zakon se postovati “mora” ! Uputio bih kritiku za: NEODRZAVANJE VODA,NEOBNAVLJANJE RIBLJEG FONDA,ZAMULJENE I OBRASLE VODE, SLABA KONTROLA DTD-ZLATICA,K-R-A-DJ-A, K-R-A-DJ-A, K*R*A*DJ*A !

  25. Miloš

    22/01/2013 at 09:01

    Ja sam izgleda u pogrešno vreme postao ribolovac tj. sredinom prošle godine. Sada kad kupujem opremu koja ispočetka ne košta malo, na sve to moram da platim dozvolu. Na kraju šta sam dobio, NIŠTA, ni užitak da osetiš ribu na štapu ni para u džepu da makar odem u kafanu. Nišava je bila pusta celo prošlo leto, na Južnoj Moravi ribokradice, grebaroši, cigani na Batušinačke bare, prosto rečeno UŽAS. Podržavam BOJKOT jer na jugu Srbije nema poštenog ribolova!

  26. dragan

    21/01/2013 at 13:38

    voleo bih da znam da li ribocuvar moze da upotrebi silu ili vatreno oruzje ako ga poseduje ukoliko lice odbije da pokaze dokumente bilo dozvolu ili licnu kartu.

  27. Slavisa

    20/01/2013 at 17:37

    @ma ajde
    Ja pecam sa veoma skupim stapom i masinicom pa sam bio medju prvima za bojkot! Ako rasprodas tu gomilu stapova koju imas i te bezverdne masinice kupices i ti jedan vrhunski stap, nije to danas bas toliko skupo! Nemoj u isti kos da stavljas ljude koji pecaju sa skupim stapovima, cenu dozvola i ribokradice!

    • ma ajde

      21/01/2013 at 15:00

      Ma meni druze netreba ni skup a ni jeftin,vi pecarosi ne shvatate srz onog sto sam pisao.VI pecarosi ste krivi za stanje na vodama koliko i privredni ribolovci.Da li vi razumete kolike stete pecarosi naprave(opet kazem cast onima koji pustaju ribu nazad)?Pa ja to gledam svaki dan,dunav mi je 10 metra od kuce.Te koji postuju catch and release upoznah samo ovde na netu dok vamo na vodi se nosi sve sto se uhvati i zato nemoj da mi prodajete neke price kako su svi pecarosi posteni.

      • Slavisa

        21/01/2013 at 22:04

        Eto opet pljujes, a da ne znas ni zasto, ni koga? Pa ja veoma retko nosim ribu kuci, a znam dosta ljudi koji to isto rade, ne zbog toga sto smo mi neki moderni ribolovci koji vracaju ribu, nego zato sto sam se u zivotu toliko napecao riba da mi jednostavno ne trebaju, a i duze vreme jedem samo morske.
        @ ma ajde,
        Ako ti nisi taj mezaros ili sedis u nekom udruzenju ja cu da se natrtim na celo parade :) Kako te nije sramota da kazes da su pecarosi krivi za stanje na vodama Srbije? Ribolov sa stapom nikada nije izlovio ribu, vec ti koje najverobatnije poznajes, pa ih branis

        • ma ajde

          22/01/2013 at 13:48

          Svako ima pravo na svoje misljenje.Ti mislis da si ti u pravu ja mislim da sam ja u pravu.Napisao sam cast izuzecima ali i to da su vrlo retki.Nisam te pljuvao i neznam odakle ti to,ali ajde.I ja isto jedem samo morsku ribu,slatkovodnu nemogu ni da gledam.I sta ja ima da se pravdam ovde bilo kome…NISTE u pravu i gotovo…i sto bi reko Sojic…maaa caoooo

  28. Milos

    17/01/2013 at 22:06

    Bojkot!! Nego sta!! Ja vise ne planiram da kupujem dozvolu pa makar bila i 3000 din. Ada safari, Zivaca, bara u Becmenu pa plati i pecaj kao covek! Bar sto se tice mog izbora, jer sam iz Bg-a pa mi je to najblize. Iz principa necu uzeti dozvolu, a onaj sto prica o opremi ”hiljadu evra” i ”jeftina dozvola ” neka mu tata kupi i pet komada pa neka pomognu sistem koji polako ali sigurno steze obruc oko napacenog naroda…

    • Petar Blagojević

      03/08/2013 at 03:39

      Kojih bre 3000 dinara? Vi doduše imate ono jezero koje nekada beše čuveno, ali kod nas nijedno jezero ne može da bude čuveno više od deset godina. Sve preko 1000 dinara je preterana cena, i ja to više vaditi neću. A na pecanje mogu kad hoću, odnosno kad imam neke parice, i bez dozvole. Zadnjih pet godina dozvola mi je tražena samo jednom, i to jedino zato što sam pecao desetak metara od čuvarske kućice, odnosno ograde (koja se proteže dvesta metara oko kućice da niko ne može da vidi šta se radi kad pristanu čamci). Dosta smo izigravali budale, mi retki koji smo vadili dozvolu kada je počela da prelazi preko 50 eura. Dozvolu ću da izvadim kada bude koštala maksimum 1000 dinara i zabole me uvo ko šta priča. Ove godine sam testirao jednog ribolovca koji svake godine po dvadestak dana (minimum) sedi na Moravi dan noć pitanjem jesu li dolazili čuvari ove godine možda, jer prošle ih nisam video. Rekao mi je da ih nije video. Posle me zezao svaki put kada upecam ribu, znači zezao me pet šest puta svega, kako sam upecao ribu bez dozvole. Prestao je tek kada sam se sa njim mrtav hladan opkladio da ću mu dam moju shimano catanu tele match, ranac, i sav pribor u njemu, ako mi pokaže svoju dozvolu. Mož misliti, neko ko sedi mesecima na vodi kao fol ima dozvolu.Ima jedan iz ekipe prijatelja, koji dolaze s vremena na vreme da se napijaju, eventualno. Na Gruži su dok se pecalo zauzimali sto metara obale na jednu jedinu dozvolu, čisto da se nađe, a kamoli na Moravi. KO SE SETIO DA UBACI CVERGLANA U GRUŽU GENIJE JE NAD GENIJIMA I SVAKA MU DALA. Sada možeš komotno da ideš na pecanje na ono dva tri mesta koja su pristupačna autu a nisu ograđena žicom, kada god ti padne na pamet, nigde žive duše. Više nema ni katanaca na onim rampama, neko razvalio a niko nije popravio. Cverglana ubaciti da bude cverglan na cvergalnu cverglan – genijalno.

  29. ma ajde

    17/01/2013 at 20:43

    slobodan sokobanja….sta tebe briga dal me neko mazio ili nije…oces da kazes da nisam u pravu mozda?ribocuvaru nemam potrebe da se uvlacim jer coveka i neznam…voleo bih da mozes da gledas kod nas sta radi tih 80 posto nesportskih ribolovaca sa svojim cd-ima,cts-ovima,sporteksima,stelama.daiwama koje kostaju toliko koliko taj isti ribocuvar ne zaradi za godinu dana i jos mu kukate ovde da vam skupe dozvole a pribor vam kosta da padnes na dupe…sto bre ne pecate beovicu nje ima kolko oces…sto pecate samo soma i smudja?zato sto kosta 500 dindzi kilo..jel tako?mozda ti spadas u te pecarose-ili mesarose?p.s. jel pecas kao i oni smudja i soma najbolje u mrestu??svi ti sportisti pecaju samo kad se mresti kazu da tada najbolje radi…pozzzz

    • slobodan sokobanja

      18/01/2013 at 15:12

      @ Ma ajde
      Dozvola je skupa, pa ti crkni od muke.Ti si jadnicak zavidan na skupe stapove, i skup pribor, stvarno si jadan.Ako si imalo pismen znas li onu pesmicu iz osnovne skole:Boj ne bije svjetlo oruzije, vec srce u junaka!!!! Junacino moja od zavisti.O tvom postenuju nemoj nam pisati, izneo si stvari koje bolje poznajes iz iskustva, vise od 82% spotrskih ribolovaca koji pecaju posteno i traze posteno da dozvola bude 3000rsd a tebi neka naplate ako hoces postenjacino i 10 000. Ovde se upravo bune bas sportski ribolovci, na nepravdu o kojoj sam napisao i u proslom komentaru. Nece ovde da se bune ribokradice i izlovljaci, smetljarosi i oni koji zloupotrebljavaju reke i jezera srbije.I tebi iskren pozdrav, MA AJDE.

      • ma ajde

        18/01/2013 at 15:53

        hahaha…ma crknite vi od muke postenjacine pod znacima navoda…totalno si u pravu..bune se oni koji nisu ispravni..to jest vi..ja se ribolovom i ne bavim..pa nemam zasto ni da budem zavistan ko kakve stapove ima…samo hocu da kazem da ako vec imate za takve stapove onda morate da imate i za dozvolu…a znam iz iskustva u pravu si..vas pecarose..licno vas poznajem..znam da od 10 pecarosa ovde 8 prodaje ribu i sta imas da kazes na to..oces da dodjes da se upoznamo,da vidis koliko sam pismen i da te upoznam sa tim sportskim ribolovcima koji sve postuju?nemas ti pojma slobodane…..i da..ovde se bas ti bune…cast izuzecima…a i tebi ako si medju njima

        • slobodan sokobanja

          19/01/2013 at 17:06

          Ma ajde @ O pismenosti, ne mozemo ja i ti diskutovati,vise tacaka, i manjak velikih slova i sve stavljeno u jednu recenicu. To moze samo polupismen coveculjak da napise. I ne pise se, zavistan, vec zavidan.A kad vec nisi pecaros sta se onda guras tamo gde ti nije mesto.Sto se tice upoznavanja i dokazivanja neceg, oprosti,nisi nivo inteligencije i kulture za mene.U svom nebulaznom pisanju i kritikovanju materije koja je za tebe kvantna fizika nemamo sta vise da komentarisemo preko ovog sajta. Nego decko knjigu, pa u skolu po kulturu, za sada sedi na mesto jedan.

          • ma ajde

            20/01/2013 at 12:11

            ma samo da ne pazim gde cu da stavim zarez,tacku i veliko slovo…..

  30. Zizi

    17/01/2013 at 16:23

    SHTAAAAAA…..????

    RIBOCUVARI RADE SA RIBOKRADICAMA!!!!!

    Ove godine sam imao minimum 50 pecanja…Ulov je bio katastrofalan…a svega je kontrola naishla jednom i to za 1. maj…i to sam im pokazao samo dozvolu dok su oni bili u camcu…mogao sam im pokazati Dozvolu od Cak Norisa i sve bi bilo OKI!!! :-P
    Inace pecam na DTD-u oko J.Mosta i kod ustave u Kleku (od nje pa do ushca…tu trazim Soma i Smudja…
    U avgustu mesecu sam imao dosta noci provedenih na vodi…a ulov mrshav…a tokom noci camcema se vozaju po ushcu od 23-03h bez prekida i bojaznosti da ce naici neko od kontrole…a shta rade u tom dobu na ushcu i to josh se vozikaju…PA VUKU KECU…a dok se oni vozikaju a ja camim pored vode u nadi da ce mi se javiti neshto ovi na mostu (njih 2-3)dizu cerence….MA SRAMOTA….
    a na istom tom delu kanala od ushca pa do J. Mosta se postavljaju NON-STOM metlice….Odem da pecam i Lik mi prilazi i kaze da pazim gde da zabacujem da im slucajno ne zakacim mrezu…I shta sam ja uradio Spakovao se i otishao kuci… :-p

    I dali mislite da cu ja uzeti ove godine dozvolu…shta vi mislite????
    PA NARAVNO DA NECU!!!!

    • Petar Blagojević

      03/08/2013 at 03:58

      Zizi-slično je bilo i na jezeru Gruža zadnjih pet šest godina (već dve nema ništa sem cvreglana i maltene niko i ne peca, sem onih koji sede mesecima, bace sto kila kukuruza, pa im povremeno udari neka krupna deverika ili šaran – na mesečnom nivou). Svaku noć si mogao da čuješ čamac, tvoje ampule svetle vide se na kilometar, ali čamac nikad da pristane da ti traži dozvolu. Znaš, ja sam stekao utisak da ih što se zaštite ribljeg fonda zanimaju samo mreže – i ono u mrežama. Imaš čak i snimke na YouTUBE gde se lepo vidi kako čuvari vade mreže, nijednu jedinu ribu ne oslobađaju, i još se razočarano nerviraju kada vide ogromnu rupu na mreži. Pritom u kameru podjebavaju vlasnike mreža koji su se unervozili pored svojih vikendica, a i sve nas koji smo vadili dozvole. Naslov snimka u stilu čuvari čuvaju riblji fond i borba protiv ribokradica a na snimku pedesetak kila žive i zdrave ribe čuvari mrtvi hladni vuku zajedno sa mrežom na obalu (koja, normalno, crkne, jer sve to traženja kako mreža tako i riba u njima traje satima). Zato si mogao da pokažeš i dozvolu Čak Norisa. Moderni čuvari naših voda imaju pametnija i unosnija posla nego da proveraju naše dozvolu. Dok im nisu kupili čamce, značkice, i pištolje, tražili su dozvole mnogo češće, ili me sećanje vara.

  31. Dejan

    17/01/2013 at 16:05

    Cena za dozvolu je preterana!!!! Prosle godine sam imao dozvolu i bio stalno na DTD i nijednom nisam video cuvara,a kamoli da je dosao da pita neko za dozvolu,a metlica koliko hocete… Imate udruzenja koliko hocete gde je cena 3500din godisnje i moze da se nosi ulov kuci ko zeli i mogu vam reci da sam se nahvatao 10 puta vise.. Na DTD i ostalim vodama jos malo nece imati sta da se upeca sem bandara i grgeca.. Razmislite malo….nije ni cudo sto se ovaj bojkot prosirio na sve drustvene mreze i ima ga gde hocete!!

    • Petar Blagojević

      03/08/2013 at 04:13

      Dejane, ti misliš da nisi video čuvara zato što oni ne rade ništa, a nisi svestan da je prošle godine dozvola bila 5000. Zar zaista milsiš da su svi ribolovci koje si viđao na obali vadili dozvole. Od kada je dozvola počela da premašuje 50 eura to vade samo budale…svaki stoti pecaroš kojeg si primetio na vodi. Čuvare interesuju jedino mreže i ribe u mrežama, jer tu ima love za njih. Jedino ih tada možeš videti, po obali oni više ne hodaju, nije gospodski, a nije ni bezbedno. Koja bre dozvole? Najobičnija palamuđevina. Daj bože da su trojica od onih koji su ovde ostavljali komentar vadili dozvolu zadnjih desetak godina.

  32. milan

    16/01/2013 at 15:41

    Za nase vode ,i nas standard mnogo je i 3000 hiljade! Ovo je cist harac!
    Pricao sam sa kolegama na poslu,i sa drustvom od 30 ribolovca samo ce 2 da izvade! Kakva vam je to racunica?

    • Ribolovački Portal Srbije

      Ribolovački Portal Srbije

      16/01/2013 at 22:51

      Ove godine je izgleda računica da se budžet puni parama od kazni napisanih za pecanje bez dozvole. Zato kolege, moj apel svima koji planirate bojkot ribolovačke dozvole, je:
      UZDRŽITE SE OD PECANJA DOK OVA AKCIJA BOJKOTA TRAJE !!!
      JEDINO TAKO ĆE BOJKOT IMATI PRAVI EFEKAT.

      • Ribočuvar

        17/01/2013 at 00:00

        Nemoj tako razmišljati,nismo mi ribočuvari baš tako zli zakon je takav, dobar je ali moje mišljenje je da se sa ovom cenom žele naterati ribolovci da zauzmu neki drugi stav prema ribolovnim područjima i da je stvarno krajnje vreme da počnemo zajedničkim snagama čuvati ono što imamo.Bio sam na dosta skupština koja naša udruženja održavaju u 18 god,rada veruj mi na reč da je cena dozvole svih tih godina bila glavna tema.Za naše uslove jeste velika cena stvarno kod nas bi doplata trebala biti oko 3.000 hiljade din.neznam šta da kažem stvarno ali i ulaže se mnogo kod nas,imamo mi razumevanja za prave ribolovce ali moraš priznati da se skoro svako danas naziva ribolovcem.Jeli se ukazala prilika da se nahvata riba nema veze kakva i koliko i kako ti ribolovci nemaju granicu i nisu dobrodošli ni na jedno ribolovno područje i takvi će biti sigurno kažnjeni i to za primer.Razmišljajmo o očuvanju prirode dozvola će se nekako kupiti a i ako je nebudeš imao i ako si istinski ribolovac retko koi čuvar će te kazniti,to je moje mišljenje ija tako radim sve ove godine,ovkav način rada donosi bolje rezultate od kažnjavanja.poz…..

        • aleksandar

          09/08/2013 at 10:55

          MA NEMOJ A STA JA DA RADIM KAD PROVEDEM CELU NOC NA SAVI I VIDIM KAKO OSAM EKIPA CAMCIMA I STRUJOM TAMANE RIBU CELU NOC A UJUTRO SE POJAVE CUVARI DA NAPLATE DOZVOLE PECAROSIMA KOJI PECAJU NA PLOVBAK VI STE SRAMOTA VAS TREBA POHAPSI PRVE PA TEK ONDA RIBOKRADICE

  33. ma ajde.....

    14/01/2013 at 17:33

    Bravo za ribocuvara,bravo,bravo,bravo….lepo si im rekao da je malo i tih 6000 za dozvolu sto daju..80 posto pecarosa prodaju tu ribu sto pecaju,pojedinci i zive od toga….za stap i masinicu daju 1000 eura i mnogo mu je da plati dozvolu????ma ajde molim vas gospodo sportski ribolovci???vi ste vece zlo od ribara koji posteno rade svoj posao(ne mislim na one koji tuku strujom,plinom i td..)..na ovaj bojkot su vas pozvali isti ti koji vam prodaju te stapove od 500 eura da bi naravno i dalje imali ovce za sisanje….i kao sto rece covek prvo sredite vas obor pa onda krenite za susedov…pozzzzz

    • Ribočuvar

      14/01/2013 at 23:57

      HVALA NA PODRŠCI,ali to je tako.Naravno ima i onih pravih ribolovaca i ljubitelja prirode njih naravno izuzimam iz ovakvog komentara..pozzzz.

    • slobodan sokobanja

      17/01/2013 at 17:57

      @Ma ajde
      Procitaj jos par puta svoj komentar majketi.Ti si sigurno necije mazuljce od malih nogu, ili si toliko ogrezo u cinizmu da ti se prividjaju 80% sportskih ribolovaca, koji prodaju ribu i zive od toga, ne pecamo mi na moru. Nase su reke siromasne od nazovi ribolovaca sa dozvolom za privredni ribolov, a izgleda da si ti jedan od ovih tamanitelja, pa sad prodajes ovde neko znanje prilika o stanju na nasim vodama. I dzabe se uvlacs ribocuvarima u dupe svojom nekom kao podrskom bravo, bravo, delujes kao neko sa posebnim potrebama. Dozvola za sportski ribolov je skupa 6900 rsd, i gotovo. oni koji traze ovolike pare, moraju da srede stanje po pitanju krivolova, izlovljavanja, upotreba camaca tamo gde nije dozvoljena, privredni ribolov strogo kontrolisati. Malo vise angazovanja ribolovacke sluzbe i opravdati plate, a ne po sistemu necu da se zamerimo.

  34. JAN DUDOK

    13/01/2013 at 18:03

    POZDRAV SVIM RIBOLOVCIMA SVE OVO JE PLJACKA NIKO NECE DA RADI SVOJ POSAO A OCE PARE DOZVOLA KAO STO KAZU LJUDI TREBA KOSTATI 3 000 RSDI ONDA NEK RIBOCUVARI RADE SVOJ POSAO A SVI CE DA KUPE DOZVOLE ALI DA KONTROLISU I PRIVREDNI RIBOLOV JER TO SU NAJVECI LOPOVI A OVI RIBOCUVARI IH JOS CUVAJU TJ.PRODAJU IM ALAT KOJI POKUPE A OVI STAVLJAJU I GDE NESMEJU I KAD NETREBA A MI POSTENI RIBOLOVCI MOZEMO SAMO DA GLEDAMO U VODU A ONI UZIMAJU SVE JOS MALO PA CE I IKRU .TREBA BOJKOTOVATI PA NEK SE VIDI STA I KAKO.BISTRO

  35. janko

    13/01/2013 at 16:04

    Janko
    Ma drage kolege, znam ja da ima i ribočuvara koji su ok i svaku primedbu prihvatam,ali ja pričam o onom što vidim na vodi.
    Opet se vraćam na ribolovnu vodu, ušće Tise u Dunav..tamo je koliko ja znam zabranjen privredni ribolov nekoliko kilometara od samog ušća..ali nije tako.
    Navodno, ranije je bila obaveza ribara da pokupi svoj alat pre zore, odnosno pre dolazka sportskih ribolovaca a ne ostavljati podavljene mreže dabi smo mi ostavljali olova i sl.
    Samo da me vide na vodi da se kačim na neko mesto par dana i da tu hranim, evo ih.A posle kad dodjem, kači dole ko ludo a ribe nigde.
    Pa ljudi moji, ja sam na vodi četrdesetak godina, svašta sam video i naučio.
    Najviše me boli kad odem na pijacu a tamo vidim kako se prodaju ribe koje su u zabranu zbog mresta a da ne pominjem kvalitetnu ribu ispod mere.A tako je prosto, netrebaju ni ribočuvari nego samo tržišna inspekcija.Kao..dobar dan, šta to prodajete? to i to ,ali to nesme sad da se prodaje zbog toga i toga,kazna za to je toliko…itd.
    Tako par puta i da vidite promenu.
    Samo da svi rade svoj posao kako treba a naravno, tu spadamo i mi sportski ribolovci, i nas ima svakojakih..pa bože moj…

    Pozdrav svima.
    j.

  36. Banicevic Branislav

    12/01/2013 at 15:35

    Ribolovci Nisa koji pecaju na jezeru Bovan, na reci Juzna Morava i Nisava treba da plate dozvolu 900 a ne 6900 dinara jer navedene reke su ribolovacko dno sto se tice ribljeg fonda a ciste su kao malo bolje odrzavana kanalizacija a jezero Bovan uzurpirano od strane nekolicine ljudi koji su od obale ovog prelepog jezera napravili ruglo u svakom pogledu. Pitam rukovodstvo udruzenja Juzna Morava 2 sta kosta 6900. Ribolovcima preporucujem da tih par stotina evra sto potrose tokom sezone sacuvaju i odu na letovanje sa voljenom osobom.

  37. milance

    12/01/2013 at 01:54

    ehejjjjjjjj a NA TAMISU JE ZABRANJEN ZAKONOM SVAKI PRIVREDNI RIBOLOV>>> sramota bre.. Na Mlavi mogu da kazem toploj hladnoj da se sprovodi zakon,,,tamo cak ne dozvoljavaju po zimskom racunaju vremena da se peca posle21h ..pa do 5 ujutro to je moj utisak par puta sam bio na mlavi i licno sam se uverio kako radi ribocuvarska sluzba… bravo za Kostolacke cuvare.

  38. milance

    12/01/2013 at 01:51

    Ljudi ne moj da se lazemo,ja znam pregrst primera kako se riba mlati ako mogu da upotrebim taj izraz pogotovu na lepom Tamisu licno znam i da ribocuvari gledaju i te kako kroz prste lokalcima koji zive tu znaci imaju lokalci po cun i kad nema ribolova odns,naj manje pecarosa a to je jan,feb,mart oni ti lepo po par mreza i udri,,,ma sve bi ih ja pod zakon kod sudije,,a ovamo im je izgovor zaradjuju za hleb,ma pusti me toga sta sada znaci nema posla ajmo na tamis …pazi molim te.

  39. Milos

    12/01/2013 at 01:27

    Svaka ti čast! Baš si mu očitao! A naročito za gramatiku :) već je počeo ozbiljno da iritira… Kada bi se cena dozvole spustila na polovinu od trenutne, garantujem da bi je svi koji imaju i minimalna primanja kupili… Time bi svi bili na dobitku, pa čak i lopovi koji joj odredjuju cenu, jer bolje je kada imate 20 pecaroša sa dozvolom od 3000 din. nego dvojicu sa dozvolama po 6000.

  40. Sandman

    11/01/2013 at 20:13

    @ribočuvar

    Ajde ti lepo da se vratiš u osnovnu školu pa da naučiš gramatiku i pravilno da pišeš maternji jezik. To je osnovna kultura danas. A ostalo:

    1)Sportski ribolovci ne prodaju ribu. Zna se ko je sportski ribolovac. Onaj ko prodaje ribu taj sigurno nije.

    2)Smeće je sporedan problem u celoj priči. Glavni je ribokrađa od strane pojedinaca i zakupaca voda u čijem sastavu su ribočuvarske službe i ne postupanje po zakonu zarad ličnih interesa.

    3)Ko te sprečava da zapišeš podatke nekog ko krši zakon pa da se kasnije podnese prijava protiv njega? To je tvoj posao i ti moraš to da radiš. Šta te briga ako neko traži izgovor. Probaj policajcu da se suprotstaviš pa ćeš videti reakciju.

    4)Pišes o onima koji grabuljaju i nose ribu ispod mere? Pa tvoj posao je da ih sprečiš u tome isto kao što je tvoj posao da kontrolišeš one privredne ribare koji kupuju dozvolu od tvog poslodavca i posle im niko ništa ne brani po pitanju šta i koliko ulove. Kad si iskontrolisao nekog od njih zato što je vukao mreže tamo gde je zabranjeno? Otkad se šporna ne smatra obalom pa pored nje povlaće mreže i postavljaju sa unutrašnje strane(a to svi rade)? Otkad se mreže i drugi alati smeju postavljati na ulaze u mrestilišta i koliko si ti takvih prijavio?

    Ja znam da je većina onih što sebe nazivaju ribočuvarima potkupljiva i da ne rade svoj posao po zakonu iz razloga što žele materijalnu korist za sebe ili šte se plaše za svoj posao i ličnu bezbednost Viđam ih svakodnevno u kršenju zakona. Te ovaj mu da malo ribe da mu progleda kroz prste, te ovaj ga zove na paprikaš ako skrene pogled s njegovih vrški i sl. Ali onda daj otakaz ako ne možeš da radiš po zakonu ili ćuti ako se plašiš za posao, a ne da na jednoj strani pričaš o poštenju, a na drugoj okreneš glavu od onog šta baca mreže gde ne sme. Retke su ribočuvarske službe koje odgovorno rade svoj posao. Vojvodina je primer katastrofalnog upravljanja.

    • Ribočuvar

      13/01/2013 at 23:35

      Gramatika baš i tebi neide(pažljivo pročitaj svoj tekst) ali nema veze nije to toliko bitno, neslažem se sa tvojom izjavom kod nas se ribari kontrolišu kao i kako sad da kažem sportski ribolovci ili pecaroši zašto ih deliti kad rade isto, voleo bih da vidim te potkupljive ribočuvare i to što su sebi priuštili od tog primanja mita,za par kila ribe se neće niko prodati a za paprikaš uvek može da se nađe pa i kupi ako treba.Isto tako bi voleo da postoji mogućnost da ti pokažem koliko oduzetih predmeta ima u našim magacinima a o prijavama da nepričamo mada kad dođeš na sud trebaš i odbraniti ono što si ribokradici stavio na teret a hvala bogu dosta smo ih poslali u zatvor,a kad ti treba svedok niko ništa video nije.Kad pogledaš na netu svi sve vide i sve znaju a sve se boim da svi vi koji tako pričate nebi prvi prijavili tagvog ribočuvara.Što se tiče mrestilišta ribar ostaje bez dozvole pa će razmisliti dali mu se to isplatijer to mu je posao kao i nama čuvarima.Dok vama pecarošima je to samo hobi a niko vas neprisiljava da se bavite njime.Dajete stotine eura za štapove,mašinice,čamce,motore a dozvola vam je skupa.Kad uvatiš malo vremena i nebudeš gledao šta rade ribari i ribočuvari obiđi malo ribarnice i restorane pa vidi dali samo ribari i ribokradice prodaju ribu,rekao bih da si jako dobro obavešten pa me čudi da neznaš da i pecaroši prodaju ribu a i to nije po zakonu ili to možda nije bitno jer je dozvola skupa pa se sve što sam gore nabrojao mora nekako otplatiti.pozdrav Sandmanu

  41. ribočuvar

    11/01/2013 at 18:25

    Svaka čast što si skupljao smeće,nažalost malo je takvih pitam se zašto nas neko neopomene da dođemo u ribolov ili zašto nas niko neopominje da trebamo jesti piti ili slično a za skupljanje smeća i ponašanja na ribolovnoj vodi mora da nas neko opominje nebih se složio sa tobom,ja tvrdim da na svakoj ribolivnoj vodi postoi jedan i isti problem a to smo mi jludi i naše vaspitanje.Zašto mora neko stalno da nas opominje mi ljudska bića smo najinteligentnija na zemlji planeti a kako se ponašamo rekao bih nedomaćinski nemamo nikakav odnos prema prirodi,Što se ribočuvara tiče tu si jednim delom u pravu i tu ima nedomaćina,dali si nekada kontaktirao upravljača vode na kojoj pecaš pa mu izneo ove probleme koje si navo,dali ima ikakva saradnja sa čuvarskom službom osim uzajamnog optuživanja ne retko i preterivanja u opisu nelegalnih radnji na vodi,dlia je iko od sportskih ribolovaca pokušao da stupi u razgovor sa tima što postavljaju mreže i senkere možda su to ribari koi isto plaćaju godišnju dozvolu za svoju delatnost.Kod nas na ribolovnoj vodi postavljamo sajle sa džakovima od krompira gde je krtog ribe da sprečimo ljubitelje prirode da grabuljaju,koliko vas se postavilo sebi pitanje koliki teren pokriva jedan ribočuvar,šta mora ribočuvar sve da uradi dabi dokazao da je neko napravio prkršajno ili krivično delo kad dođe na sud nežalim se ja mogu reći da sam uspešan ribočuvar jer otpočetka mog rada pa do sad ima dosta pomaka na bolje no najbolje da to drugi kažu,tvrdim da bojkot neće biti dobar jer će tu ispaštati sami ribolovci predviđena kazna za vršenje ribolova bez dozvole je negde oko 25,000,00 dvadesetpethiljada dinara tako da je jeftinije kupiti dozvolu nego bojkot.Mi treba da se svi udruzimo i sprovedemo postojeći zakon u delo da otpočnemo zajedničku borbu protiv svih zlonamernika na ribolovnim vodama neizuzimajući nikoga pa bio to i ribočuvar i da smi sebi pogledamo u dušu i da se zapitamo šta je ispravno a šta ne u našem voljenju prirode.

  42. janko

    11/01/2013 at 08:06

    11.01.2013
    Sve počinje od ribočuvara, oni treba da vrše kontrolu dozvola, da pregledavaju ulov ali i da vode računa o smeću koje se eventualno nalazi oko ribolovaca i da ih opominju da počiste za sobom.
    A njih nigde nema, posebno na rekama.
    Prošle godine osećao sam se kao magarac, kupio sam dozvolu kao i svake sezone a gledao sam razne ribokradice kako kradu u sred bela dana a ribočuvara nigde cele sezone.Dodjem na vodu u ranu zoru a tamo haos,dižu mreže, postavljaju senkere , a kad se zabaci kačenje non-stop.Normalno ribočuvara nisam video cele sezone.
    Sve se ovo odnosi na na ušće reke Tise u Dunav.
    BOJKOT , nego šta.

  43. ribočuvar

    11/01/2013 at 01:41

    Čitam vaše komentare koi me ne iznenađuju jer ih slušam svakodnevno na terenu koi čuvam,pre nego što počnem da komentarišem izvinjavam se onim pravim sportskim ribolovcima na mom komentaru.Dozvola bi po meni trebala biti i mnogo skuplja sobzirom kako se veliki broj ribolovaca ponaša na ribolovnim terenima,krenuću prvo o smeću koje je prisutno na svakoj ribolovnoj vodi a to su prvenstveno kutice od crvića glista pa onda razna plastična ambalaža koju niko drugi nedonosi u ribolovno područje nego sami ribolovci,pa kad malo pogledamo okolno drveće sekirica i testerica rade jer treba se malo ugrejati u ovim hladnim danima kraj vode,neobazirući se i bez imalo respekta prma prirodi seče se sve redom,neznam dali se iko zapitao šta je upravo posekao tog momenta možda je neka retka i zaštićena vrsta nikad se nezna,kad je riba u pitanju u čuvarku se trpa sve bez obzira dali je u ovostaju a kmoli da riba ima dozvojlenu meru a o ograničenju dnevnog ulova i da negovorim.Kad Ribočuvar vrši kontrolu onda ide ono zaboravio sam dozvolu kući je,jao pa ja nisam znao da je baš sad lovostaj za tu vrstu,dnevni ulov kako to šta je to,o pounjavanju obrazca o ulovu da ne govorim ja to nisam dobio većina nezna ni da posti takav obrazac,sad si mene našao da zezaš a tamo ti rade strujom eksplozivom itd. a povika na profesinalne ribare da ne govorim.Koliko ribe se prodaje od strane sportskih ribolovaca to je strašno,o poribljavanju nesmem ni da govorim jer kad god smo poribljavali neretko i veće primerke Šarana i Soma baš oni koi su pomagali u poribljavnju slučajno se nađu baš na tim lokacijama da pecaju ako ne taj dan ali sutra obavezno eto baš tu riba najbolje grize.Na kraju ću spomenuti grabuljanje ili haklanje kako kod,to je vrhunac tu tek dolazi do izražaja kako se odnosimo prema prirodi koju navodno svi obožavaju na rečima a sa ovim od mene nabrojanim delima stvarno pokazujemo koliko nam je stalo do nje jeste ali samo da je eksplatišu i uništavaju.Pitam vas koliko vas je reagovalo na neku nepravilnu radnju na ribolovnoj vodi,dli ste pozvali Ribočuvara ili policiju jako mali broj vas,zahvaljujem se onima koi to urade ali većina se pridružuje ajmo sad kad on to može mogu i ja to je glavni izgovor a koliko je to ispravno procenite sami.Moj predlog bi bio pre bojkota da se organizujete u svoim udruzenjima pa prvo da pročitate zakon mislim da bi svaki ribolovac morao biti upoznat sa njim,čuvajmo i volimo prirodu sa delima ako ste doneli stvari koje narušavaju prirodni izgled odnesite je bar do prve kante za otpad ili kući jer ako vi to neuradite neko mora a to košta dali ste nekad razmišljali o tome,i to utiče na cenu dozvole kao i sve ostalo što većinski prouzrokuju ljubitelji prirode.Još jednom se izvinjavam svima onima koi zaista vode računa o našoj Prirodi na kojoj na zavidi cela Evropa jer oni su njihove izgubili nemojmo dozvoliti da se i nama to desi,ako ste zaista pravi sportski ribolovac i ljubitelj prirode retko koi Ribočuvar će vam napisati bilo kakvu kaznu a na vama je da razmislite dli je predlog za BOJKOT kupvinu dozvole zaista potreban.

    • bojan KV

      24/01/2013 at 20:50

      Ja sam pecao na ibru normalno kao i moji pretci dok se nisu pojavili TZV čuvari.Krivolova je sad mnogo više nego što ga je bilo tako da podržavam BOJKOT . Moj prijatelj u Kopenhagenu ( Danska )plaća god. dozvolu 25 eura pa se pitam što nekad ne uporede niske i takođee stimulativne cene sa svetom a ne one za nas neprihvatljive !
      I NAJVAŽNIJA STVAR : MOJA DECA VEROVATNO NEĆE POD OVOM VLAŠĆU NIKAD IZAĆI SA BAMBUSOM NA NAŠU REKU KAO JA U TOM DOBU .MOJU PORODICU BI OVO ZADOVOLJSTVO KOŠTALO PREKO 200 EURA A ZA TE PARE ĆEMO DA JEDEMO CELU GODINU PANGAZIJUSA . Prijatno i Vama želim !!! Prethodno gore neki ribočuvar je započeo tekst da bih još i povećao cenu a ja mu kažem da takve streljaju ratu !!!

  44. Nebojsa Vlasotince

    11/01/2013 at 00:48

    Ribolovacke dozvole za jug Srbije bi trebalo da budu Znatno jeftinjije u odnosu na podrucje Vojvodine,Dunava i Velike Morave jer mi nemamo kvalitetnih voda za bavljenje sportskim ribolovom dok na gore pomenutim terenima toga ima na pretek.
    Postavljam sam sebi pitanje dal da prodam pribor ili da promenim mesto boravka ka severu Srbije kako se ne bi odreko svog pribora za ribolov kojeg sam kupovao uz velika odricanja od svega.
    Ne bi bilo lose da ljudi koji propisuju ovakve cene izadju na teren skinu amove sa glave i snime kakav je ribolov kod nas na Jugu Srbije i koje su prosecne mesecne zarade kod nas na Jugu Srbije,pa da onda pogledaju sebe u ogledalo i onda odrede pravu cenu ribolovacke dozvole.
    U nadi da ce ovi apeli uciniti pomak ka zadovoljenju pravde svim ribolovcima BISTRO NA VODI.

  45. Marko

    10/01/2013 at 20:26

    Stvarno je sramota traziti tolike pare za dozvolu,a pritom nista ne uciniti na poboljsanju zivota riba u juznoj srbiji!Kao ribolovacki zavez grada Nisa po pitanju poribljavanja,redovnih kontrola dozvola na reci Nisavi,juznoj Moravi i Bovanskom jezeru.Cele godine pecam na ovim vodama nikad ih nisam video da su dosli u kontrolu a pogotovo na reci Nisavi na koju su i zaboravili da postoji!Ribokradice sa mrezama na sve strane tako da od njih ne moze posten covek sa dozvolom nista da upeca,totalni haos i bezakonje!Pridruzujem se bojkotu do sve dokle treba a do tada necu izlaziti na vodu!Bistro

  46. Nikola

    10/01/2013 at 17:13

    Ne znam gde je 6000 hiljada, ali je u Leskovcu 6900 dinara. Ili ti ne računaš cenu članarine koja je obavezna, jer samo članovi mogu vaditi dozvolu. Time cena članarine (koja je u Leskovcu 900 dinara) ulazi u cenu osnovne dozvole (bez doplatnih) i iznosi 6900 dinara.
    “Gospoda” iz saveza su dali i mogućnost plaćanja u četiri mesečne rate, čak i novogodišnji popust od 400 dinara, pa je tako oko Nove godine bilo moguće dozvolu izvaditi za “NEVEROVATNIH” 6500 dinara.
    Inače je regularna cena, koja je opet na snazi, 6900 dinara.
    Tako da im ja 6900 puta m… j….

  47. bojkot nego sta

    10/01/2013 at 14:31

    ni manje ni vise 6000. Sest hiljada puta im m… j….

  48. slobodan sokobanja

    09/01/2013 at 14:55

    Srbija je poznata po aferama i lopovluku iz VC kradu.Ovo sa ribolovackim dozvolama je pokusaj da se i ono malo razbibrige u eri pljacke, nezaposlenosti, nametne harac, gore nego turci. Sta se nudi za ove pare? Nista, sem ogorcenja.Ribolovac ako i spomene problematiku, dobije takve nebuloze od odgovora da ti se smuci ribolov. Na bovanskom jezeru je takav haos, kao da se ova dozvola placa da se covek nervira, a ne, da se provede rekreativno i odmori dusu.Gledam proslu godinu, neznas sta je gore na jezeru, da li ovi sto regulisu vodostaj,ribokradice, izlovljaci,smetljarosi,kamperi i vikendice,ribocuvari koji samo cekaju platu, i glume neke rendzere, ustvari su kukavice,samo ne rade ono zasto su placeni.Pisem o bovanskom jezeru, a u stvari na svim rekama i jezerima u 80% slucajeva je ista slika. I zato podrzavam akciju bojkotovanja ribolovacke dozvole, normalna cena R.Dozvole bi bila 3000 rsd za sve.

  49. Gile

    08/01/2013 at 15:47

    Sta reci,a da nije spomenuto?Sramota za ribolov u Srbiji!Interesuje me sta bi rekli ribolovci iz Svajcarske ili neke druge uredjene drzave da dodju ovde da pecaju.Da moraju da predju najmanje po 100km za neko iole “ozbiljnije pecanje”,a da ih tamo ceka pregrst djubreta,najlona i kesa u vodi, i ne uredjene obale,a da ne pricam o tome da vidi na 50m od sebe coveka u camcu kako ubija na struju! Sto se tice cene dozvole,mislim da nije sporna cena i ako je prevelika za nas standard,ja sam student,a opet je kupim svake godine.Pitanje je gde odlaze tolike pare,kad nikakvih znakova boljitka nema na vodama.Ribolovci treba da se zapitaju za to!Cena je realna jer je kod nas riblji fond ugrozen i dreba mnogo uloziti u oporavak i ocuvanje ne samo zivota u vodi vec i izgleda.Mogao bih pisati do sutra,al mislim da nema nade.Dao bih samo jedan predlog u vezi dozvola,da se organizuju akcije ciscenja terena i da kroz odredjeni broj akcija ribolovac dobije dozvolu za uopla cene.Sto ce koristiti i ribarstvu da dobiju jeftinu radnu snagu,a i ribolovcima da pecaju na cistim mestima uz jeftinije dozvole!Bistro :-)

  50. boban

    07/01/2013 at 16:32

    Da li je moguce da se ribolovac nista ne pita u vezi CENA DOZVOLA? Da li je moguce da je monopol i u sportskom ribolovu. Da li je bas drzava kriva za monopol? Da li je upoznata bilo koja stranka koja zastupa narod [ koju je narod birao , zasto stranke okrecu glavu od nas ribolovaca, pa svaki ripolovac je glasac na izborima. ZASTO SE NE POVEDE PETICIJA U VEZI DOZVOLA I CENA DOZVOLA U PARLAMENTU .???
    Da li mi Srbi moramo u svakoj gluposti biti prvi , jesmo li mi najbogatija zemlja u Evropi pa da placamo najvece i najskuplje dozvole i u lovu i ribolovu? Ma mi sve platimo evropsko tako i treba ALI LJUDI DRUGARI LOVCI I RIBOLOVCI, PRIJATELJI, PA NEKA NAM DAJU I EVROPSKA PRIMANJA I ZA PLATE PENZIJE I SOCIJALNA DAVANJA pa da placamo sve ko i Evropa. Da li smo mi budale? Pa u Makedoniji je dozvola 800 denara oko 15 evra a kod nas 60 evra, pa se pitam DOKLE BREEEEEEEEEEEEEEEEEE ???????????????????????

    • waterman

      20/01/2013 at 18:42

      Pisem iz gornjeg podunavlja, vode ima ali ribe ne.Ne postoji rudnik koji se ne moze povaditi.Ribokradice u koordinaciji sa onima koji bi trebalo da ih suzbijaju I vlasnicima cardi I restorana na kanalima i dunavu pustose riblji fond.Privredni ribari vezu mreze za obalu a propis da ne smeju 20 metara od obale ne postuje niko,rade vikendom,imaju ne prijavljene pomocnike koji tuku strujom.Rezultat je da privredni ribari otvaraju svoje ribarnice,restorane I podmicuju organe reda.Zna se koji su to ljudi I da tako rade duze vreme ali ni ribocuvari ne mogu nista bez podrske sa obale.Ribokradice haraju isto.BOJKOT !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

eXTReMe Tracker